Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us

Moderators: BombsquadSammy, Domejandro, bwgood77

RealGM Wiretap
RealGM
Posts: 75,786
And1: 209
Joined: Mar 19, 2013

Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#1 » by RealGM Wiretap » Thu Jan 14, 2021 4:14 pm

During an interview on Thursday following the completion of the James Harden trade, Danny Ainge revealed the Boston Celtics were involved in the trade talks but that the price wasn't to their liking. 


"Yeah, we had conversations regarding James, not recently but yeah, we did have conversations," Ainge said. "We had numerous talks, but the price really wasn't changing. The price was really high for us, and it was something we really didn't want to do ... I think unanimously, we decided it wasn't time for us and it wasn't the price."


Ramona Shelburne of ESPN reported that the Celtics were the third team involved in trade discussions along with the Brooklyn Nets and Philadelphia 76ers.


The Celtics were similarly close to a deal for Jimmy Butler in 2017, but they were unwilling to include the No. 3 pick in that draft which became Jayson Tatum or the 2018 pick from Brooklyn included in the Kyrie Irving trade. 


Boston also discussed a similar trade that month with the Indiana Pacers for Paul George, but Tatum's second workout convinced them otherwise. 

Via 98.5 The Sports Hub

RipCityKJ
Sophomore
Posts: 236
And1: 58
Joined: Feb 21, 2018
 

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#2 » by RipCityKJ » Thu Jan 14, 2021 5:10 pm

Lmfao! Yesterday there were a few of you in the Harden trade post that said can’t wait for Ainge to say he could have had him but....
pagal
Pro Prospect
Posts: 857
And1: 804
Joined: Jun 25, 2017
 

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#3 » by pagal » Thu Jan 14, 2021 6:26 pm

yup - typical BS out of BoSton...you can always count on that trash marker to report stuff like after coming empty-handed.
Image
-- "He better be a bloody monster."
art_tatum
Senior
Posts: 604
And1: 435
Joined: Jun 01, 2018
 

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#4 » by art_tatum » Thu Jan 14, 2021 7:05 pm

Lol harden for brown and smart plus a couple of low firsts? U do it.
Factorq
Sophomore
Posts: 131
And1: 244
Joined: Jul 05, 2017
 

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#5 » by Factorq » Thu Jan 14, 2021 7:35 pm

art_tatum wrote:Lol harden for brown and smart plus a couple of low firsts? U do it.


What does two years of Harden do for the Celtics? He’s not re-signing with them, and they wouldn’t win a championship if they’re giving up Smart and Brown. That’s a terrible trade for the Celtics.
Knickstape7
Freshman
Posts: 55
And1: 6
Joined: Jun 24, 2015
         

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#6 » by Knickstape7 » Thu Jan 14, 2021 7:39 pm

"i offered them smart and 2 late first rounders and they wouldnt accept it they wanted 3 late first rounders theyre delusional" lmaooo
User avatar
Canadian6ersFan
Assistant Coach
Posts: 4,417
And1: 3,490
Joined: Jun 24, 2008
 

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#7 » by Canadian6ersFan » Thu Jan 14, 2021 7:45 pm

AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.
Trust the Process. Enjoy the Progress.
ayyayyron
Sophomore
Posts: 209
And1: 121
Joined: Oct 29, 2020
 

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#8 » by ayyayyron » Thu Jan 14, 2021 8:27 pm

"I offered Aaron Nesmith and Daniel Theis for Harden and some pick swaps but they wanted more. Asking price too high, as always."
"No, I am not a fan of the player or team I just posted about. So if you disagree with me, just comment why and we can discuss that civilly. No need to attack me for my opinion. Carry on."

-Ayyayyron, who has done messed up far too many times
User avatar
oaktownwarriors87
RealGM
Posts: 11,874
And1: 3,605
Joined: Mar 01, 2005
 

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#9 » by oaktownwarriors87 » Thu Jan 14, 2021 9:09 pm

Canadian6ersFan wrote:AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.



He gets asked the questions by reporters. What's he supposed to say? They never talked about it?

It's not like he's coming out on twitter and blasting it out to everyone. He's just answering the question.
PockyCandy wrote:Is Ball's shot any more ugly than Curry's? Curry just seems to launch it towards the basket like an 8 year old.
luss54321
Starter
Posts: 2,011
And1: 295
Joined: Jul 23, 2013
     

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#10 » by luss54321 » Thu Jan 14, 2021 9:22 pm

Good decision. They probably wanted Jaylen Brown, who's 7 years younger than Harden and already averaging 26, 6, and 3. Plus he's not a toxic presence in the locker room and already plays better defense than Harden.
arasu
Pro Prospect
Posts: 933
And1: 115
Joined: Dec 08, 2012

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#11 » by arasu » Thu Jan 14, 2021 9:51 pm

Canadian6ersFan wrote:AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.

Brown, Tatum, and Smart have improved every year. The C's still have a manageable salary cap, all of their own future picks, and a huge trade exception. It looks like they're still in great position to make moves...you know, the kind that win championships, not the kind that leaves them cap-strapped, pick-less, and out of options.
circa70
Freshman
Posts: 68
And1: 16
Joined: Oct 03, 2017

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#12 » by circa70 » Thu Jan 14, 2021 9:58 pm

"The Rockets wanted Payton Pritchard which was a non-starter for us" :lol: :lol:
circa70
Freshman
Posts: 68
And1: 16
Joined: Oct 03, 2017

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#13 » by circa70 » Thu Jan 14, 2021 10:03 pm

arasu wrote:
Canadian6ersFan wrote:AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.

Brown, Tatum, and Smart have improved every year. The C's still have a manageable salary cap, all of their own future picks, and a huge trade exception. It looks like they're still in great position to make moves...you know, the kind that win championships, not the kind that leaves them cap-strapped, pick-less, and out of options.


Not really. Mediocre team that will get 2nd round exits every year. I guarantee Tatum will leave when his contract is up and Ainge will lose him for nothing. It keeps happening for a reason
User avatar
31to6
RealGM
Posts: 14,171
And1: 17,750
Joined: Nov 20, 2004
Location: all your picks

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#14 » by 31to6 » Thu Jan 14, 2021 10:21 pm

art_tatum wrote:Lol harden for brown and smart plus a couple of low firsts? U do it.


hell no I don't. You can quote me, I wouldn't trade 24-year-old Jaylen Brown for him straight up. Many Celtics fans said they would, but plenty of us didn't want Fat Harden at any price. "Wouldn't trade Pritchard for him" become the joke.
with buckners and playa-hater on the TACKO FALL FAN CLUB -- we GO BIG or I guess, go home. But we prefer to GO BIG!
User avatar
Tofubeque
General Manager
Posts: 9,015
And1: 11,769
Joined: Jul 18, 2009

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#15 » by Tofubeque » Thu Jan 14, 2021 10:36 pm

oaktownwarriors87 wrote:
Canadian6ersFan wrote:AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.



He gets asked the questions by reporters. What's he supposed to say? They never talked about it?

It's not like he's coming out on twitter and blasting it out to everyone. He's just answering the question.


Do reporters not ask him any questions the rest of the season, only right after a big name gets traded?

Obviously Ainge reaches out to do the interviews. Plenty of GMs do something like this, but he's had his job longer than most of them so he's done it more times.
Image
props Turbozone
nitocobola
Starter
Posts: 2,106
And1: 881
Joined: Jul 05, 2016
 

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#16 » by nitocobola » Thu Jan 14, 2021 11:36 pm

arasu wrote:
Canadian6ersFan wrote:AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.

Brown, Tatum, and Smart have improved every year. The C's still have a manageable salary cap, all of their own future picks, and a huge trade exception. It looks like they're still in great position to make moves...you know, the kind that win championships, not the kind that leaves them cap-strapped, pick-less, and out of options.


You are delusional as ****.
User avatar
madmaxmedia
General Manager
Posts: 8,386
And1: 3,796
Joined: Jun 22, 2001
Location: SoCal

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#17 » by madmaxmedia » Thu Jan 14, 2021 11:41 pm

oaktownwarriors87 wrote:
Canadian6ersFan wrote:AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.



He gets asked the questions by reporters. What's he supposed to say? They never talked about it?

It's not like he's coming out on twitter and blasting it out to everyone. He's just answering the question.


I don't know if they were really involved or not. But they are one of the few teams that are at least potentially sensible trade partners for these big stars. They are a good team with title aspirations, that also has enough good young assets and/or draft picks to come up with a trade package for a superstar (less draft picks now than a few years ago of course.)
arasu
Pro Prospect
Posts: 933
And1: 115
Joined: Dec 08, 2012

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#18 » by arasu » Thu Jan 14, 2021 11:47 pm

circa70 wrote:
arasu wrote:
Canadian6ersFan wrote:AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.

Brown, Tatum, and Smart have improved every year. The C's still have a manageable salary cap, all of their own future picks, and a huge trade exception. It looks like they're still in great position to make moves...you know, the kind that win championships, not the kind that leaves them cap-strapped, pick-less, and out of options.


Not really. Mediocre team that will get 2nd round exits every year. I guarantee Tatum will leave when his contract is up and Ainge will lose him for nothing. It keeps happening for a reason

Harden disappears in the playoffs every year. So throw away your future for a guy who still doesn't get you there? Nah...pass.
arasu
Pro Prospect
Posts: 933
And1: 115
Joined: Dec 08, 2012

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#19 » by arasu » Thu Jan 14, 2021 11:49 pm

nitocobola wrote:
arasu wrote:
Canadian6ersFan wrote:AHAHAHAHAHAHA every. single. time. a star gets traded reports come out or Ainge himself says the following day that "yeah, we were all in on it, we were super close, the price was too high, we didn't pull the trigger." every single time, like clockwork :lol:

bruh, enough already, you've lost out on like 5 stars in the last 2-3 years.

Brown, Tatum, and Smart have improved every year. The C's still have a manageable salary cap, all of their own future picks, and a huge trade exception. It looks like they're still in great position to make moves...you know, the kind that win championships, not the kind that leaves them cap-strapped, pick-less, and out of options.


You are delusional as ****.

Riiight. Delusion how? All of the rumored trades gets the C's no closer to a championship.
hyberx
Sixth Man
Posts: 1,662
And1: 221
Joined: Oct 31, 2001

Re: Danny Ainge: Price For James Harden Was Really High For Us 

Post#20 » by hyberx » Fri Jan 15, 2021 12:44 am

Danny "The Asking Price Is Too Damn High" Ainge.

Return to Wiretap Discussion